10 Alimente biblice vindecatoare

Cele ZECE alimente biblice vindecatoare

“Asa ca: ori de mancati, ori de beti, ori altceva de faceti, toate spre slava lui Dumnezeu sa le faceti.” – Corinteni 10:31

De-a lungul Bibliei, se facnumeroase  referiri la proprietatile medicinale ale unui numar mare de produse alimentare si ierburi. De aceea, pregatirea si consumul alimentelor este privit ca fiind un act incarcat cu o energie spirituala. Iata care sunt cele ZECE alimente biblice vindecatoare:

1. Maslinele si Uleiul de Masline

“Iar cand Domnul, Dumnezeul tau, te va duce in tara pentru care li s-a jurat parintilor tai – lui Avraam, lui Isaac si lui Iacob – ca ti-o va da: cetati mari si frumoase pe care nu tu le-ai zidit, case pline de toate bunatatile, pe care nu tu le-ai umplut, fantani sapate pe care nu tu le-ai sapat, vii si maslini pe nu tu i-ai sadit; cand vei manca si te vei satura.” – Deuteronomul 6:10-11

Evreii au fost negustori de masline de elita in zilele lor. In vremea antichitatii, acest bun pretios a fost folosit pentru capacitatile sale de vindecare, pentru gatit, pentru lampile de lumina, pentru sapunuri, cosmetice si in unele cazuri ca moneda.

Uleiul de masline era considerat a fi atat de sacru pentru cultura antica incat era folosit pentru a unge regii si preotii, iar in ebraica, Mesia, inseamna “Cel ce este uns”.

Cercetarile din ultimul deceniu demonstreaza proprietatile benefice ale consumului de ulei de masline. Acesta contribuie la imbunatatirea sanatatii sistemului cardiovascular, la sanatatea pielii si a articulatiilor. Este inutil sa spunem ca acest aliment sacru si-a mentinut vechea sa reputatie pozitiva.

2. Rodiile

 

“Ca Domnul, Dumnezeul tau, te va face sa intri intr-o tara buna si cuprinsa, unde-s paraie de apa si izvoare ale adancurilor ce tasnesc prin campuri si prin munti. Tara de grau si de orz, tara de vii, de smochini si rodii, tara de maslini, untdelemn si miere…” – Deuteronomul 8:7-8

Delicioase, dar cam dificil de curatat, rodiile castiga teren in ultimul timp si pe piata de la noi din tara. Mai multe studii de cercetare au demonstrat puternicele proprietati anti-inflamatorii, atioxidante, anti-obezitate si anti-tumorale ale acestor delicioase fructe. Conform cercetarilor “Multe dintre efectele benefice se datoreaza prezentei acidului elagic, flavonoidelor, antocianilor si flavonelor, acestea fiind cele mai benefice componente terapeutice ale sale.” In consecinta, rodiile sunt considerate de catre lumea medicala, viabile arme de lupta si de prevenire a unor boli cronice, cum ar fi cancerul, rezistenta la insulina, obezitatea sau inflamatia intestinala.

3. Vinul

 

“Sarute-ma cu sarutarea gurii sale! Alintul tau mai bun e decat vinul…” – Cantarea Cantarilor 1:2

Institutul National de Sanatatea Publica a sustinut vreme de mai multi ani de zile faptul ca cei care consuma din cand in cand un pahar de vin rosu (120 ml) sufera de un risc mult mai redus de aparitie a unor afectiuni cardiovasculare. Cu toate acestea, din pricina pericolelor inerente ale consumului excesiv de alcool, cei de la Clinica Mayo ne recomanda sa nu depasim aceasta cantitate.

In cadrul procesului de fermentare al strugurilor, antioxidantii naturali si flavonoizii sunt exemplificati intr-o substanta denumita resveratrol. Prin urmare, studiile din ultimii ani s-au concentrat asupra acestei substante, descoperind capacitatea acesteia de a vindeca bolile cronice, inclusiv diabetul si obezitatea.

4. Inul

 

“Cine va afla o femeie vrednica? Fiindca una ca aceasta e mai pretioasa decat nestematele…caci ea lucreaza toata viata spre binele barbatului ei. Adunand lana si in, ea cu mainile ei le face de folos.” – Proverbele lui Solomon 31:10-13

Una dintre cele mai importante fibre vegetale din Biblie, inul a fost folosit in industia textila inca din cele mai vechi timpuri. Desi a fost inlocuita cu bumbacul in ultimii ani, inul ramane una dintre cele mai importante plante de fibre din lume.

Avand o utilizare medicinala foarte bogata care dateaza inca de acum 5000 de ani, in Babilon, semintele de in au fost imbratisate de cercurile medicale din toata lumea datorita continutului foarte bogat de acizi grasi esentiali omega3 si de fibre. Ulterior, s-a descoperit capacitatea semintelor de in de a lupta impotriva cancerului, diabetului si bolilor de inima.

5. Painea din cereale incoltite

 

“Ia-ti grau si orzi si bob si linte si mei si ovaz si le vei pune intr-un vas de lut si vei face din ele paini pentru tine; si le vei manca pe durata celor o suta nouazeci de zile, dupa numarul zilelor cat vei sta culcat pe partea ta” – Iezechiel 4:9

In Cartea lui Ezechiel, Dumnezeu i-a oferit profetului Ezechiel o reteta de paine, ce s-a dovedit a fi painea perfecta. Stiinta ne-a demonstrat recent faptul ca aceasta paine contine toti aminoacizii esentiali, fiind o proteina completa. Principalul motiv pentru care painea lui Ezechiel este mult mai sanatoasa se datoreaza faptului ca cerealele si legumele sunt incoltite, ceea ce le face mult mai usor de digerat.

Recoltarea cerealelor incoltite are loc imediat dupa ce acestea au inceput sa inmugureasca, dar inainte ca acestea sa intre in stadiul vegetativ. In timpul acestui stadiu critic planta detine cele mai inalte niveluri de proteine, de minerale si de vitamine, acestea fiind mult mai usor asimilate de catre organismul uman dupa germinare.

6. Laptele crud

 

“Mieii sunt pentru imbracaminte si tapii pentru plata ogorului; laptele caprelor ti-ajunge pentru hrana ta, a casei tale, si pentru intretinerea slujincelor tale.” – Proverbele lui Solomon 27:26-27

Laptele crud este foarte foarte bogat in minerale si vitamine care contribuie la un flux sanatos de fluide dentare si contribuie la sanatatea dintilor tai. Laptele este foarte bogat in calciu, vitamina K2, magneziu, fosfor si vitamine liposolubile. Cercetarile au efectuat un studiu comparativ intre proprietatile laptelui de vaca si cel de capra si au descoperit ca laptele de capra este cu mult superior celui de vaca.

Spre deosebire de laptele de vaca, oamenii de stiinta de la Universitatea din Granada au aratat ca laptele de capra poate preveni boli precum anemia si demineralizarea osoasa. In plus, laptele de capra are proprietatea de a sprijini procesele digestive si metabolice, prin utilizarea mieralelor, precum fier, calciu, fosfor si magneziu.

7. Miel

 

“Si iata cum sa fiti cand il mancati (mielul): cu coapsele’ncinse, cu sandalele’n picioare si cu toiagul in mana; si sa-l mancati in graba: e Pastile Domnului.” – Iesirea 12:11

Mielul este animalul cel mai venerat in istorie si este cel mai onorat aliment din Biblie. Datorita sacrificarii animalului la o vasta atat de frageda, continutul de grasime este cu mult mai redus in comparatie cu alte varietati de carne. Astfel, carnea de miel contribuie la sanatatea inimii si previne aparitia obezitatii. Foarte bogat in proteine, vitamina B12 si minerale, iar aceasta varietate de carne este, fara indoiala, cea mai sanatoasa carne rosie de pe planeta.

8. Ierburi amare (coriandru si patrunjel)

 

“In chiar noaptea aceea sa manance carnea, fripta la foc; s-o manance cu azima si ierburi amare.” – Iesirea 12:8

Oamenii de stiinta au cazut complet la un comun acord cu privire la plantele la care se face referire atunci cand este scris despre “ierburile amare”, dar majoritatea dintre acestia sunt de parere ca este vorba de coriandru si de patrunjel.

Coriandrul are puternice proprietati antioxidante si detoxifiante. Adesea se face referire la aceasta planta ca fiind un anti-diabetic natural, datorita capacitatii sale de a regla nivelul zaharului din sange, iar medicina traditionala indiana il lauda ca fiind un puternic anti-inflamator.

De asemenea, utilizat in tratarea afectiunilor cronice, patrunjelul si-a dovedit eficienta in normalizarea tensiunii arteriale, in prevenirea cancerului si in ameliorarea durerilor articulare, in principal datorita proprietatilor sale anti-inflamatorii. Patrunjelul este o sursa foarte bogata de mai multe vitamine importante, inclusiv vitamina A, B12, C si K.

9. Legumele

 

“Pune-i pe servii tai la incercare timp de zece zile; sa ni se dea din semintele pamantului; din ele sa mancam, si sa bem apa.” – Daniel 1:12

In loc sa manance dieta babilonienilor plina de delicatese, Daniel si prietenii sai au cerut sa urmeze o deta vegetariana. Cand a venit vremea ca acestia sa fie prezentati regelui Nabucodonosor, regele si toti liderii au fost uimiti sa-i vada pe cei patru tineri fiind mult mai in forma in comparatie cu tinerii babilonieni ce au consumat delicatesele traditionale. Acest lucru este amintit in rugaciunea de binecuvantare a bucatelor unde citim: „Doamne, Cel ce ai plinit toate cu cuvantul Tau si i-ai poruncit pamantului sa scoata multe feluri de roade spre indulcirea si hrana noastra; Care pe cei trei tineri si pe Daniel care erau in Babilon, fiind hraniti cu seminte i-ai aratat mai frumosi decat cei ce erau hraniti cu multe desfatari…”.

Adesea mentionata ca “dieta” lui Daniel, de fapt, istoria si textul biblic sustin ca Daniel a continuat stilul de viata vegetarian de-a lungul intregii sale vieti.

Dintre toate categoriile principale de alimente, legumele sunt, fara indoiala, cea mai sigura si cea mai bogata in nutrienti. Nu exista riscul de a consuma mult prea multe legume, in schimb daca vei consuma fructe zilnic, exista riscul cresterii nivelului de zahar din sange sau de dezvoltare a cariilor dentare, datorita continutului de zahar.

Legumele sunt atat de eficiente in vindecarea organismului, incat, potrivit Institutului National de Cancer, legumele din familia cruciferelor – broccoli, varza, collards, ridichea, kale – pot preveni aparitia cancerului, deoarece sunt foarte bogate in glucozinati – un mare grup de glucozide cu un continut ridicat de sulf. In plus, glucozinatii pot trata si urmatoarele probleme de sanatate:

•Inflamatia

•Infectiile bacteriene si virale

•Angiogeneza tumorala

•Metastaza tumorala

•Toxicitate cancerigena

10. Mierea naturala

 

“Daca gasesti miere, mananca cu masura, ca nu cumva, imbuibandu-te, sa o versi.” – Proverbele lui Solomon 25:16

Nu ar trebui sa ne mire faptul ca mierea este denumita “aurul lichid”. Aplicatiile medicamentoase ale mierii la nivelul pielii si corpului interior par a fi nelimitate. Mai intai de toate, mierea proaspata este plina de vitamine esentiale – B1, B6 si C si contine multe minerale – calciu, magneziu, mangan, potasiu si zinc.

In afara faptului ca mierea poate fi un inlocuitor fantastic al bauturilor energizante pentru sportivi, mierea contine, de asemenea, un spectru complet de antioxidanti si sprijina dezvoltarea probioticelor la nivelul tractului gastro-intestinal. O alta calitate fascinanta a mierii este reprezentata de abilitatea sa de a preveni aparitia alergiilor de sezon.

Sursa: http://www.e-dimineata.ro/cele-zece-alimente-biblice-vindecatoare/10/

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s