PIETRE DE ADUCERE AMINTE 2.

PIETRE DE ADUCERE AMINTE 2. (Genesa.28:10-22) By David (duţu) Miclea.

PRIMA ÎNTÎLNIRE CU DOMNUL

*Cuvîntul de aur: I-a fost frica si a zis: „Cat de infricosat este locul acesta! Aici este casa lui Dumnezeu, aici este poarta cerurilor!” (Genesa.28:17).

1. ADUŢI AMINTE DE CLIPA ÎNTÎLNIRI CU DUMNEZEU
Nu uita, cîteodată trebuie să mergi într-un loc unde n-ai mai fost niciodată, să faci lucruri pe care niciodată nu le-ai făcut, pentru a avea ce n-ai avut niciodată, şi pentru a fi aşa cum n-ai mai fost niciodată (duţu).
Iacov a plecat de lîngă sfaturile mamei lui, a ajuns într-un loc unde după asfinţitul soarelui, a luat o piatră a pus capul pe ea şi a adormit, acolo a fost locul despre care îşi va aduce aminte toată viaţa lui, locul acela a devenit locul întîlniri cu Dumnezeu.
Înainte ca Iacov să poată fi folosit de Dumnezeu trebuia să fie scos de sub gîndul copilăresc = “sunt protectat de mama”,
-mama vorbeşte în locul meu,
-mama pregăteşte drumul spre binecuvîntare ca să o primesc din partea tatălui.

2. ADUŢI AMINTE DE PROMISIUNILE PRIMEI ÎNTÎLNIRII CU DUMNEZEU (vers.15).
-Eu sînt cu tine = în compania ta,
-Eu te voi păzi pretutindeni pe unde vei merge = siguranţă, pază,
-Eu te voi aduce înapoi;aici = îndrumare , povĂţuire, călăuzire,
-Eu nu te voi lăsa pînă ce nu voi împlini totul = o garanţie sigură, personală, în dreptul fiecărui dintre noi care avem promisiuni din partea Sa.
3. ADUŢI AMINTE ÎN CEEA MAI NEAGRĂ NOAPTE DIN VIAŢĂ, DUMNEZEU NU TE-A PĂRĂSIT (vers.16-17)
-Depănînd istoria nopţii la cele întîmplate Iacov a spus:”Cu adevărat Domnul este în locul acesta şi eu n-am ştiut”.
-Locul devine un loc minunat,
-Dacă treci prin dificultăţi ale vieţii, nu uita Dumnezeu se coboară la tine să îţi dea o nouă perspectivă de viaţă, o nouă asigurare, o nouă întărire pe cale.
4. ADUŢI AMINTE PÎNĂ ŞI PIATRA POATE FI RENOITĂ (vers.18-19)
-Perina tare poate fi treansformată ca să capete o întrebuinţare nouă, pentru bucuria fiecărui trecător care trece prin nopţi negre fără licăriri de lumină.
-Iacov a luat piatra (perina) a turnat ulei, a dat o numire nouă ca să se ştie peste vremuri, la Betel e locul întîlnirii cu Dumnezeu.

5. ADUŢI AMINTE DE PRIMELE JURUINŢE ALE PRIMEI ÎNTÎLNIRI CU DUMNEZEU (Geneza 28:20-22)
-Dacă Dumnezeu va fi cu mine,
-Dacă Dumnezeu mă va păzi,
-Dacă Dumnezeu îmi va da pîine,
-Dacă Dumnezeu îmi va da haine,
-Dacă Dumnezeu mă va întoarce în pace acasă la tata;
-Atunci eu Iacov declar următoarele:
1.Dumnezeu va fi Dumnezeul meu.
2.Piatra aduceri aminte va fi casa lui Dumnezeu.
3.A zecea parte va fi a Lui din tot ce-mi va da.

***Mă uimeşte tîrgul pe care îl face Iacov; cu toate acestea Dumnezeu îşi ţine promisiunea faţă de un fugar, căl1toreşte cu el, toate se întîmplă numai după ce Iacov cedează la tot ce era copilăresc, mămos, de-a-casei…
Iacov nu va uita nicodată de clipa întîlniri lui cu Dumnezeu, oare noi vom uita?

VA URMA…
~maiepuţin~
(duţu)

Lasă un răspuns

