BĂTRÂN TRIST

BĂTRÂN TRIST

E aspră lacrimă ce curge ,
Din ochii tristului bătrân ,
Ce a crescut un fiu și două fiice
Și-acum e singur la o margine de drum.

Și își revede viață-n urmă că pe-un film,
Clipele-n care , unul după altul
Veneau pe lume-ai lui copii
Și el era , de fiecare data ,
Cel mai mândru tata.

Anii au trecut.
Și el , muncind din greu ,
La școală i-a ținut pe fiecare.
Și i-anvatat, că cine carte n-are ,
Se va simți sărac mereu.

Dar sfatul tatălui ei nu l-au priceput ,
Deși realizați material,
Ei au rămas săraci cu duhul , întrucât ,
Cea mai de preț comoară au pierdut
În ziua-n care ,fără un cuvânt
Și fără-a stă pe gânduri mult
Din lăcomie și cu nepăsare ,
Bătrânul tata și l-au scos în stradă.

Într-o cutie de carton , tristul bătrân
Cu demnitate , durerea își ascunde.
E obosit . Și , pe ascuns sufletu-i plânge ,
Cu el destinul a fost crud,
Să crească un fecior și două fiice
Și-acum nu are cine ,
Durerea bătrâneții să-i alunge.
Și că și cum nu ar fi fost destul ,
Că l-au făcut uitat și casă i-au luat.

Mă uit la el și-mi pare ,
Un trist copil abandonat ,
Ce-mi spune resemnat :

”Eu…. i-am iertat demult
Și-l rog pe Bunul Dumnezeu ,
Să-i țină laolaltă ,
Și … când or fi bătrâni că mine ,
Să nu le dea aceiași soartă.”

Și-am înțeles atunci , fără-ndoiala
Că doar un tata ce-și iubește fiii
Poate să ierte , cu atâta ușurință
Și fără urmă de tăgadă,
Chiar și o faptă-atât de gravă.  (autor anonim, sursa: f-book)

~maiepuţin~

(duţu)

Lasă un răspuns

